De Beatles

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
De Beatles is een schitterende collectie foto's die ongeveer twintig jaar beslaan, vanaf het begin van een fenomeen dat het gezicht van de jaren '60 en de popmuziek voor altijd heeft veranderd. Deze foto's, waarvan vele voor het eerst in dit boek gepubliceerd worden, zijn zorgvuldig bij elkaar gezocht om een veelzijdig portret van de Beatles te presenteren. Tenslotte zijn er velen onder ons die zich de jaren '60 herinneren door hun eigen plakboek met concertprogramma's, foto's, krantenknipsels,en liefdesbrieven. Allemaal herinneringen die samen een levendig beeld van die tijd geven. Het portret van de Beatles wordt aangevuld met een beknopt chronologisch overzicht. Het verhaal neemt u mee van Liverpool naar de rosse buurt van Hamburg en weer terug naar Liverpool, nar de Cavern Club waar de Beatles ontdekt werden door Brain Epstein. Brian Epstein leidde zijn beschermelingen naar het grote succes, waarvan het hoogtepunt de "Beatlemanie" is geweest. Dit was een hysterische verheerlijking, waarvan de omvang stimulerend, maar tegelijkertijd zo angstaanjagend was dat de Beatles in 1966 ophielden met live-optredens. Van de ongelooflijke rijkdom die bij het overweldigende succes hoorde, was het nieuwtje er snel van af, maar ondanks teleurstellingen bleef de muziek zich ontwikkelen en anderen beïnvloeden. Het begin van een nieuw decennium zag het einde van de Beatles, hoewel velen bleven hopen dat ze ooit weer samen zouden komen........ Die hoop is de bodem ingeslagen, want op 9 december 1980 hoorde de wereld tot haar verbijstering dat John Lennon was doodgeschoten. Het ene nieuwsbericht volgde op het andere.en langzaamaan maakte het ongeloof plaats voor een soort verdoving doordat velen van voelden dat een deel van hun jeugd ruw was afgepakt. De rouw om John Lennon was bijna een weekklacht om het verlies van een tijdperk en om de vier jongens die het symbool daarvan waren, maar de echte erfenis van de Beatles is natuurlijk hun muziek die ooit zal sterven.

Rebo Productions B.V.
20 mei 1994