Bedankt!

Verhaal van een dubbele transplantatie.

Lut Geypens
Magie van het leven

‘Mochten we met ons verhaal enkele huidige en toekomstige transplantatiekandidaten een hart onder de riem kunnen steken, ’t zou mooi zijn.’
Maar ook anderen zullen geboeid zijn door deze eerlijke persoonlijke getuigenis.

Erik was veertig jaar diabeet en ruim drie jaar dialysepatiënt, toen hij begin 2011 de langverwachte oproep kreeg voor een dubbele transplantatie. In Gasthuisberg kreeg hij een nieuwe nier en pancreas, en een nieuw leven.
Echtgenote Lut vertelt wat dit voor hen heeft betekend: het lange wachten, de operatie en revalidatie en het leven in toegevoegde tijd, met als ‘hoogtepunt’ de beklimming van de Mont Ventoux met Transplantoux twee jaar later.

Maar Bedankt is meer dan het relaas van een transplantatie. Het is ook het verhaal van twee vijftigers en de manier waarop ze in het leven staan. Een openhartige getuigenis in een heldere, treffende stijl, doorspekt met de nodige humor en met heel veel muziek. Voor de literaire fijnproever zijn er de stilistisch verfijnde flash-backstukjes.

Het boek is opgedragen aan de anonieme donor van Erik, en bij uitbreiding aan alle donoren.
De auteur schenkt haar deel van de opbrengst volledig aan Transplantoux.

Is Bedankt! het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Bedankt!