Beier-triologie 2 - Zij die gaan

VN:

Zij die gaan

Gelezen 194 Aan het lezen 5 Wil ik lezen 135 Favoriet 5 Recensies 4
Thrillers & Spanning Lijsten 2 Spots 4   Topics 0

‘Het wordt allemaal zo spannend, dat die nieuwe thrillersensatie in de maak lijkt. Het begin van een trilogie, en dat doet uitkijken naar de twee overige delen.’ Trouw

In een ziekenhuis in Oslo komt hoofdinspecteur Fredrik Beier langzaam bij kennis. De boosdoeners blijken pijnstillers en alcohol, althans dat is wat de artsen hem hebben verteld. Een beproefd recept voor zelfmoord. Maar Fredrik zelf kan zich niets herinneren.

Even verderop wordt een weduwe vermist en in haar huis vindt de politie het stoffelijk overschot van een pas overleden man die meer dan twintig jaar geleden doodverklaard blijkt te zijn. In de tussentijd hebben de ratten in de riolen van Oslo zich gestort op een tweede lijk. Een tragisch verleden verbindt de twee, een verbond dat werd gevormd in de dagen na de val van de Sovjet-Unie. En nu is een in vergetelheid geraakt wapen in de verkeerde handen terechtgekomen – van iemand die zint op wraak en niets meer te verliezen heeft…

Zij die gaan is de tweede thriller met de formidabele Fredrik Beier en Kafa Iqbal in de hoofdrollen. Johnsrud blijkt wederom een meesterlijk verteller en een gedurfde, creatieve nieuwe stem in het Scandinavische crimegenre!

De pers over Zij die gaan

‘Absolute topkwaliteit van internationale klasse. Ook deze keer weer de maximale 6 sterren!’ Verdens Gang

‘Bij Johnsrud lijkt “dat lastige tweede boek” wel kinderspel. Topklasse.’ Stavanger Aftenblad

‘Jo Nesbø is een goede vergelijking, en de liefhebbers van Ik ben pilgrim zullen dit deel ook goed vinden. Zeer goed geschreven, de actiescènes zijn uitmuntend. Nog beter dan het debuut.’ Adresseavisen

‘Jo Nesbø moet oppassen voor Johnsrud, een nieuwe grote ster in de Noorse thriller- en crimescene is opgestaan.’ Tvedestrandsposten

Spannende boeken algemeen
Literaire thriller
Beier Trilogie (2)
Meulenhoff Boekerij B.V.
15 september 2017
19 september 2017

Kees van Duyn Hebban Recensent

Boeiend, maar aandacht is vereist

door: Kees van Duyn

Van 2013 tot 2015 was Ingar Johnsrud, die afstudeerde in de journalistiek en filmwetenschappen, als journalist verbonden aan het weekendblad VG Helg. Van 2003 tot 2005 heeft hij ook nog gewerkt voor een krant in Stockholm. In 2015 debuteerde hij met de goed ontvangen thriller Zij die volgen en...

Reacties op: Zij die gaan