België tijdens de Tweede Wereldoorlog

In mei 1940 begon de Duitse bezetting van België, die meer dan vier lange en bange jaren zou duren. Na de oorlog deden vooral de thema’s collaboratie en verzet telkens weer de emoties oplaaien. Mythes over het oorlogsverleden van ons land hielden lang stand. Dit boek, geschreven door eminente specialisten in de geschiedenis van de Tweede Wereldoorlog, gaat daar regelrecht tegenin door een objectief beeld te schetsen van de bezetting.
Volgens de laatste historische inzichten en op een verhalende wijze verschaft het een helder overzicht van de vele uiterst ingrijpende gebeurtenissen, zowel op militair, politiek, economisch, cultureel, kerkelijk als sociaal vlak.
Dit unieke standaardwerk over de impact van de oorlog op ons land wordt naar aanleiding van de herdenking van 75 jaar Tweede Wereldoorlog opnieuw uitgegeven in een volledig herziene editie.

Is België tijdens de Tweede Wereldoorlog het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op België tijdens de Tweede Wereldoorlog