Bellen blazen in Burundi

'Opeens, in zo'n overwoekerd dorp, zie ik een kind rondscharrelen tussen de huizen. Wat doet dat kind hier zo alleen in dit uitgestorven gebied? Ik vraag het de chauffeur. Ik krijg een zakelijk antwoord, als was hij een gids in Amsterdam die bezienswaardigheden opratelt. "Orphan from war," zegt hij. Orphan from war. Wees uit oorlog.'
Op uitnodiging van Artsen zonder Grenzen reisde Marit Törnqvist naar Centraal-Afrika, waar zij enkele klinieken bezocht. Ze verwerkte haar ervaringen in Bellen blazen in Burundi, waarin ze haar kleurrijke tekeningen afwisselt met sobere en schrijnende teksten. Bellen blazen voor Burundi is haar eerste boek voor volwassenen.

Is Bellen blazen in Burundi het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Bellen blazen in Burundi