Ben je verdrietig als ik doodga?

Nick groeide op in een achterstandswijk met de constante dreiging van geweld. Als jongerenwerker in zijn oude buurt wijdt hij nu zijn leven aan jongens zoals hij – maar hij laat ze niet te dicht­bij komen. Dat is de enige manier om het vol te houden in deze buurt, waar het met de meeste jongens slecht afloopt.

Dan komt Elijah in beeld, een getroebleerde jongen met een onmiskenbaar ta­lent voor basketbal. Op school raakt hij voortdurend in de problemen, thuis heeft hij te kampen met een alcoholistische moeder. Tegen wil en dank neemt Nick Elijah in huis en probeert hem de stabiele omgeving te bieden die hij no­dig heeft. Maar kan hij dat wel? En moet hij zich wel hechten aan iemand als Elijah of neemt hij daarmee een voorschot op onvermijdelijke rouw? En wat gebeurt er met al die andere jongens die hij niet in huis neemt?

Ben je verdrietig als ik doodga? is geschreven in briefvorm, in rauw en direct pro­za. Het is een pageturner over een jongen op de bochtige weg naar een betere toekomst, een hartverscheurende memoir over vriendschap en liefde tussen beschadigde mensen, en een aanklacht tegen de politiek die zo veel jongens in zo veel Europese steden aan hun lot overlaat.

Toon details

Is Ben je verdrietig als ik doodga? het boek voor jouw Reading Challenge?
Op naar de challenge

Populaire boeken in hetzelfde genre

Gesponsord

Reageren op Ben je verdrietig als ik doodga?

Wil je kort reageren op dit boek of een vraag stellen aan andere lezers, plaats dan een reactie.