#benikdit

Ik hoop dat ik in een tijd van ‘Insta-perfect plaatjes à la #momlife #perfectmom’ en een constante ‘kijk-en-vergelijk’, een eerlijk verhaal kan vertellen over hoe het (echt) is als een perfectionist moeder wordt. Ken je zo’n type? Dan hoop ik dat je een beetje inzicht krijgt in wat er in dat koppie gebeurt of kan gebeuren. Ben je zo’n type? Dan hoop ik dat je leest dat je niet alleen bent in je worsteling. Dat had ik destijds graag geweten.

Iedere moeder (én vader) moet na de komst van een kind weer even op zoek naar een nieuwe balans. Hoe werkt dit nieuwe leven met een nieuwe rol erbij? Vragen als ‘ben ík dit?’ of ‘ben ik dít?’ komen bij iedere kersverse ouder wel eens op. Maar daar hebben we het maar zelden écht over. Dat is voor Mariska Veenhof-Bulten de motivatie geweest om haar verhaal op te gaan schrijven. Als ze ook maar één andere jonge vrouw kan vertellen dat ze niet alleen is in haar worsteling met dit nieuwe moederschap, dan is haar missie geslaagd. Met dit inspirerende boek roept ze anderen op, vaker het eerlijke verhaal over het moederschap te vertellen.

Marjolein Mennes van ‘lievemoeders.nl' over #benikdit:
Een openhartig verhaal van een vrouw die aan de buitenkant alles perfect voor elkaar had in haar leven, totdat ze moeder werd. Door het moederschap leert ze zichzelf beter kennen en uiteindelijk wordt ze veel meer de vrouw en moeder die ze wil zijn. Dit boek gaat over loslaten wie je denkt te moeten zijn, hoe pijnlijk dat proces kan zijn en hoeveel vrijheid je ervoor terug krijgt.

Elke vrouw die moeder is en alles perfect voor elkaar heeft qua partner, carrière, huis en vrienden zou dit boek moeten lezen. Er zal een last van je schouders vallen.

Is #benikdit het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op #benikdit