Bergdorf Blondes

‘Een Bergdorf Blond is mijn variant op de prinsessen van Park Avenue. Ik noem ze zo omdat deze jonge vrouwen dol zijn op blond haar (het is onderdeel van het uniform) en in de haarsalon van Bergdorf Goodman hun haar laten verven.’
Aldus verklaart Plum Sykes de titel van haar debuutroman Bergdorf Blondes, die een satirische zedenschets is over jonge society-vrouwen in Manhattan.
De (Bitse) heldin van het boek beweegt zich in de hoogste kringen van het New Yorkse glamourleven en struint met haar beste vriendin – die net een enorme erfenis ontvangen heeft – de ene na de andere party af. Maar wanneer haar verloving in de soep loopt, komt ze terecht in een neerwaartse spiraal. Hoe kan ze ooit nog het geluk vinden in een stad die overladen is met sieraden, wenkbrauwontharingen, dermatologen en Front Row Girls? Aan het eind van het verhaal komt ze tot inkeer en beseft dat er meer is in het leven dan Bellini’s en baljurken, en dat het leven meer lijkt op de film Fargo dan op High Society.

Bergdorf Blondes is een flitsende roman over jonge high-societyvrouwen in New York en een meedogenloze ontleding van de Amerikaanse visie op seks, geld, vrouwen en materialisme.

Is Bergdorf Blondes het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Bergdorf Blondes