Berlusconi en de Italianen

Bestsellerauteur over de onderbuik van de Italianen

Hij rolt van het ene bunga bunga-schandaal in het andere, heeft 90 procent van de media in handen en is vele malen aangeklaagd wegens corruptie, fraude en meineed. In 2008 werd hij voor de derde keer premier. Mr. B. domineert al twintig jaar het leven in Italië. Wat is zijn geheim?

De internationale bestsellerauteur Beppe Severgnini formuleert in dit bijzonder onderhoudende boek tien factoren die het succes van Berlusconi verklaren, zoals de haremfactor (de Italianen kunnen alleen maar dromen van Silvio’s relatie met vrouwen), de Zeligfactor (Berlusconi wórdt een Arabier als hij met een Arabier praat) en de menselijke factor (‘Hij lijkt op ons. Hij is een van ons.’)

Dit verhelderende boek over de figuur Berlusconi en het Italië van vandaag gaat eigenlijk over ons allemaal in Europa. De behoefte aan een aansprekende leider lijkt namelijk overal groter te worden. Misstappen van geliefde leiders worden met de mantel der liefde bedekt. En in veel Europese landen lijkt rechts betere politieke technieken in huis te hebben dan links.

Is Berlusconi en de Italianen het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Berlusconi en de Italianen