Berouw

Rank 330 Gelezen 477 Aan het lezen 20 Wil ik lezen 512 Favoriet 9 Recensies 36
Thrillers & Spanning Artikelen 3 Lijsten 7 Spots 7   Topics 0
In een woning in Stockholm wordt een vader dood aangetroffen door zijn zesjarige dochter. Politie-inspecteur Emma Sköld verdenkt de vrouw des huizes, die van haar gewelddadige man wilde scheiden. Maar als er meer slachtoffers vallen en haar bloedeigen zus bij het onderzoek betrokken raakt, raken werk en privé met elkaar verstrengeld. En dat terwijl Emma, met een baby op komst en een ex die haar lastigvalt, toch al het nodige voor haar kiezen krijgt.

Sofie Sarenbrant is een van de succesvolste thrillerschrijvers van Zweden. Van haar boeken werden al ruim 2 miljoen exemplaren verkocht. In 2019 werd ze uitgeroepen tot Crime Writer of the Year.

‘Moord en drama vinden elkaar in een pageturner met een hoofdrol voor de sympathieke politievrouw Emma Sköld, die zelf ook zo haar problemen heeft.’ Dagens Nyheter

Thriller
23 juni 2020

Kees de Bree Hebban Recensent

Spanning ondergeschikt aan vrouwenproblematiek

door: Kees de Bree 3 likes

De Amerikaanse thrillerauteur Joy Fielding werd eind van de vorige eeuw wereldberoemd met haar psychologische thrillers waarin vrouwenproblematiek een prominente rol speelde. De hoofdpersonen in haar boeken zijn zonder uitzondering vrouwen die te maken krijgen met overspel, extreem gewelddadige...

Reacties op: Berouw