Beschouwingen over het pad van de monnik

De sleutel tot dit boek zijn de volgende woorden: 'Maar is er geen andere weg naar God?'... 'Het zal me nauwelijks lukken om een ijverige monnik te worden, laat staan een respectabele priester. Ik ben niet in staat de gemakken van de beschaving op te geven en in afzondering te leven.'
De benadering van dit onderwerp is het resultaat van meer dan 30 ervaring van de auteur. Deze kunnen de Godszoeker behulpzaam zijn bij zijn / haar inspanningen op de geestelijke middenweg, waarop hij / zij de wereld geen vaarwel behoeft te zeggen. Het regelmatig beoefenen van de duidelijk omschreven ademhalingsoefeningen houdt de ziel en het denken van de beoefenaar zuiver en steunt hem in zijn strijd met de hartstochten en verleidingen. Bij het schrijven van dit boek werd gebruik gemaakt van de Filokalia, een verzameling verhandelingen van Christelijke heilige Vaders.
Konstantin Serebrov
Moskou, juni 2006

Is Beschouwingen over het pad van de monnik het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Beschouwingen over het pad van de monnik