Beter denken

Hoe onthoud je meer en vergeet je minder?Hoe kun je alleen al door te verhuizen meer verdienen en slimmer worden?En hoe pak je een kofferbak het efficiëntst in? Wiskunde is de kunst van de shortcut: het zit vol manieren om beter te leren denken en helpt je sneller je weg te vinden in een complexe wereld. In Beter denken bespreekt Du Sautoy zowel legendarische shortcuts waardoor de menselijke beschaving mogelijk werd, als handige shortcuts die ons dagelijks leven makkelijker maken. Of het nu gaat om de bouw van de eerste steden langs de Nijl en de Eufraat, zo’n vijfduizend jaar geleden, het berekenen van de omtrek van de aarde, het leren bespelen van een instrument, of het ontwerpen van algoritmes die ons helpen bij het vinden van een levenspartner, steeds opnieuw verzinnen we een slimme, korte route. Aan de hand van fascinerende verhalen, raadsels en puzzels biedt Beter denken vele ingenieuze strategieën om dagelijkse problemen op te lossen. Daarmee is dit boek de ultieme shortcut naar de kunst van de shortcut.

Recensies (1)

Is Beter denken het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Beter denken