Beter is niet genoeg

Beter is niet genoeg

We hebben de kansen, ideeën en middelen om de samenleving, economie en planeet fundamenteel te verbeteren. Even scherpzinnig als kritisch brengt Marc De Vos al jarenlang onder woorden wat ons te doen staat – en ook waar we de plank misslaan. Zijn analyses zijn steevast indringend, vaak onthutsend voorspellend. Deze bundeling toont hoe we onszelf met horten en stoten aanpassen aan de harde wereld die na 1989 is ontstaan.

Marc De Vos schetst een België dat achterophinkt, een Europa dat zichzelf vergeet en een wereld die ontspoort. Hij kijkt vooruit naar de volgende vijftig jaar. Of het nu gaat over de politiek, vergrijzing, arbeid, sociale zekerheid, multiculturele samenleving, Europese Unie of globalisering: De Vos pleit voor waarden, ambitie en verantwoordelijkheid.

Jurist Marc De Vos (1970) studeerde in Gent, Brussel en Harvard. Hij is visiting fellow van Itinera en doceerde arbeidsrecht, Europees recht en inleiding tot de rechtsstaat aan de UGent en de VUB. Hij is momenteel decaan van de Macquarie University in Sydney. Marc De Vos is al jaren een opmerkelijke stem in het publieke debat.
Mens & Maatschappij
Uitgeverij Polis