Beter nooit dan laat

Gelezen 6 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 24 Favoriet 0 Recensies 2
Literatuur & Romans Newsroom 1   Topics 0
Beter nooit dan laat beschrijft de ongewone levens en relaties van een groep Nigeriaanse immigranten die hun weg zoeken in België. De verhalen spelen zich af rond Prosperous en haar man Agu. Wekelijks ontvangen zij in hun appartement verschillende bezoekers wier levens met elkaar vervlochten raken. Ze behalen overwinningen en ze worstelen, met ongelukkige huwelijken, met de pijn van de heimwee en met de tragische paradox dat je verlangt Nigeria te verlaten om er ooit naar terug te keren. Beter nooit dan laat is een aangrijpende verhalenbundel over exodus en wat het betekent om vandaag onderweg te zijn naar een betere toekomst.

Chika Unigwe (1974) is een Nigeriaanse schrijfster. Ze promoveerde aan de Universiteit van Leiden en debuteerde in 2005 met de roman De feniks. Ze kreeg meerdere literaire prijzen, waaronder de 2012 NLNG Prize for Literature voor Fata Morgana (2007). Ze woont momenteel in Atlanta, Georgia.

Korte verhalen , Literatuur & Romans

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Salustia

Sigried Hebban Recensent

Heimwee en vervlogen dromen

door: Sigried 1 like

Beter nooit dan laat wordt op de achterflap aangekondigd als een verhalenbundel, maar Chika Unigwe maakt er meer van dan dat. De schrijfster won met haar eerdere romans verschillende literaire prijzen. Ze bewijst opnieuw dat ze een originele kijk op de wereld heeft én dat ze haar standpunten op een...

Reacties op: Beter nooit dan laat