Beter op reis

Beter op reis

Gelezen 119 Aan het lezen 3 Wil ik lezen 54 Favoriet 2 Recensies 7
Non-fictie Newsroom 1 Lijsten 2   Topics 0
In januari 2016 krijgt Viora te horen dat ze acute lymfatische leukemie heeft. Op dat moment verandert alles: haar leven waarin ze samenwoont met haar vriend Joost, vijf keer per week sport en fulltime werkt staat volledig op zijn kop. Wat doet het met je als je doodziek wordt, terwijl je nog zoveel plannen hebt? Hoe vind je de kracht om positief te blijven?

Joost en Viora beschrijven in Beter op reis elk vanuit hun eigen perspectief alles vanaf het moment dat Viora ziek wordt: de gekke en aangrijpende situaties in het ziekenhuis tussen hoop en wanhoop, kleine overwinningen, grote mijlpalen en hoe ze hun relatie en elkaar op de been houden. Na tweeënhalf jaar ziekenhuis maken ze uiteindelijk hun droom waar en vertrekken op wereldreis.

Ondanks het zware onderwerp is dit een ontzettend optimistisch boek, waarin aangrijpende en indrukwekkende anekdotes afgewisseld worden met hilarische verhalen. Een inspirerend boek voor iedereen die zich afvraagt wat écht belangrijk is in het leven, en misschien wel een duwtje in de goede richting kan gebruiken.

Waargebeurde verhalen
Xander Uitgevers B.V.