Beter worden is niet voor watjes

Beter worden is niet voor watjes

Gelezen 13 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 17 Favoriet 0 Recensies 2
Lijsten 1   Topics 0
Beter worden, het blijkt een rámp. In mijn toch al kleine wereld is het stiller dan ooit. Hele dagen maak ik niets mee. De mensen denken dat niet doodgaan hetzelfde is als doorgaan met leven. Eerder zat mijn moeder klaar met een kopje thee na mijn ziekenhuisbezoek. Nu is het van: ‘O, heb je weer een afspraak?’ Nou, zij ook. De boekenclub, de museumclub, ergens godbetert hérten kijken met andere überfitte bejaarden. Maar het doet nog steeds zeer, hoor!

Voorzichtig staan twee bevriende journalisten weer op. Ging levensgevaarlijk ziek worden nog vanzelf, beter worden blijkt niet voor watjes. Net als veel van de duizenden patiënten die tegenwoordig kanker doorstaan, merken zij hoe ingewikkeld overleven is. Ook blijkt ziekte een positieve kant te hebben. Nu kan alles anders zijn. Thuis, op het werk en in je hoofd. De auteurs laten in deze intieme briefwisseling ontroerend en met humor zien hoe ze de afgelopen jaren hun weg zochten in dit nieuwe extra bestaan. Hoe een zware ziekte je beter kan maken. Een brievenboek vol levenskunst.
Prometheus
30 april 2018

Hebban recensie

jeanne vogel Hebban Recensent

Beter worden gaat niet vanzelf

door jeanne vogel op 03-09-2018

Danielle Pinedo en Bart van Eldert kennen elkaar oppervlakkig als collega-journalist bij de schrijvende pers. Dat contact verdiept zich enorm als zij beiden een vorm van kanker krijgen en daarover een correspondentie beginnen. In het begin gaat het vooral om de schok en de grote verandering die het hebben van kanker en de behandelingen op hun relatief jonge leeftijd met zich meebrengt. Hoewel hun...

Lezersrecensies (1)

Een boek schrijven is niet voor watjes

door: tess-scheele 1 like
Een bijzonder inkijkje in het leven van twee journalisten die op hetzelfde moment kanker kregen. Zij schrijven elkaar brieven over hun proces en gevoelens. Het boek was op sommige stukken wel wat langdradig en zweverig. Maar zeker de moeite waard om te lezen.