Bij de neus - beeldverslag van het Holleederproces

Bij de neus - beeldverslag van het Holleederproces

Aloys Oosterwijk (1956) is een veelgevraagde rechtbanktekenaar, die het hele Holleeder-proces volgde en in beeld heeft gebracht. Hoewel er geen beeldmateriaal in de vorm van foto’s en video’s van het proces van de eeuw bestaan, vertellen de tekeningen van Oosterwijk precies wat er zich in de Bunker, de zwaarbeveiligde rechtbank in Amsterdam, heeft afgespeeld. Zijn werk werd dan ook gebruikt in alle media: van kranten, magazines, televisie-items tot aan het NOS journaal.

Bij de neus is een uniek beeldverslag van het hele Holleeder-proces, aangevuld met veel achtergrondinformatie die spectaculair maar altijd integer en waarheidsgetrouw in beeld wordt gebracht. Dit boek heeft namelijk dat wat alle Holleeder boeken missen, het beeld dat bij de verhalen en de zaak hoort.

Bij de neus kwam tot stand door een bijzondere samenwerking met misdaadverslaggever Vico Olling, Holleeder-kenner Sjerp Jaarsma en vormgever Hein van Putten.
Uitgeverij L
29 oktober 2019