Bij heldere hemel

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Pasgetrouwd en als moeder van een kerngezonde baby van 9 maanden oud, lacht het leven Minke toe. Ze is een jonge vrouw van 30, in de bloei van haar leven, met grootse plannen voor haar toekomst. Er is dan ook geen vuiltje aan de lucht, totdat op een zonnige dag in december één zin haar leven, en dat van haar gezin, volledig op zijn kop zette: ‘U hebt kanker’. Daar kon ze het dan mooi mee doen.

Minke schrijft over een van de meest kwetsbare periodes in haar leven. Een tijd waarin haar worsteling met kanker, een bijna-doodervaring, lompe artsen en een boze heks haar tot het uiterste drijven. Een eerlijk en intiem inkijkje in haar leven dat niet alleen over vechten en overleven gaat, maar vooral over opkrabbelen, oerkracht, verbinding en nóg krachtiger in het leven staan dan voorheen.

Minke Koks (1979) is therapeut en auteur. Vanuit haar praktijk In Balans Therapie richt zij zich met name op vraagstukken rondom rouw, verlies en zingeving.

In 2009 werd bij haar schildklierkanker geconstateerd.

Waargebeurde verhalen
Nexus