Bill Gates - wereldbiografieën

AI op zeventienjarige leeftijd weet Bill Gates samen met vriend (en latere zakenpartner) Paul Allen op school in te breken in het computersysteem dat de hoeveelheid gebruikte computertijd bijhoudt. Resultaat: de twee kunnen langer gebruikmaken van de computer, die is uitgerust met een tijdslot. Tijdens zijn studie aan Harvard wordt Gates gewezen op de Altair 8800, een zelfbouwcomputer. Hij belt MITS - de maker van de computer - en bluft dat hij samen met Allen een softwarepakket heeft ontwikkeld voor de computer. Als het bedrijf de software wil zien, stopt Gates met zijn studie en slaat koortsachtig aan het programmeren op zijn zolderkamer. In 1975 is de software klaar, Microsoft is geboren. Hetzelfde Microsoft dat Gates multimiljardair zal maken.

Bill Gates mag dan wel het prototype nerd zijn, met zijn eeuwige brilletje, sullige voorkomen en extreem grote kennis van computers, maar wel een ontzettend rijke! Dankzij de explosieve groei van zijn softwarebedrijf Microsoft halverwege de jaren negentig, is Gates jarenlang de rijkste man ter wereld. Dit boek vertelt het verhaal van de zolderkamernerd die multimiljardair werd. Of zoals Bill Gates het zelf verwoordt: ‘Be nice to nerds. Chances are you’II end up working for one!’
Wereldbiografieën De Morgen