Biografie van een moeder

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 4 Favoriet 0 Recensies 0
Bob en Josephine leiden een sprookjesachtig leven in Houston. Bob is succesvol met zijn eigen ingenieursbureau en Josephine heeft eindelijk de twee zonen gekregen waar ze al jaren naar verlangde. Haar gezin is compleet, maar dan slaat het noodlot toe. Terwijl zij haar pasgeboren baby de borst geeft, verdrinkt Robert-Jan van 2,5 jaar in hun zwembad. Vanaf dat moment is niets meer vanzelfsprekend. Verleden, heden en toekomst worden uit hun verband gerukt. Kan zij zichzelf ooit vergeven?
Josephine gaat alleen met haar baby terug naar Nederland. Als haar zoon 29 jaar is, moet hij worden opgenomen in een kliniek voor verslaving en psychische problematiek. Haar zorgvuldig opgebouwde wereld stort opnieuw in elkaar. In hoeverre is haar rouwproces vernietigend voor hem geweest? Zij probeert uit alle macht controle te houden, maar ziet hem steeds verder afglijden. Gaat zij opnieuw een zoon verliezen?
In haar radeloze zoektocht naar zin en betekenis houdt zij zichzelf als moeder verantwoordelijk.
Zal zij in dit verwarrende proces de verbinding met haarzelf en met haar zoon weten te herstellen?

Biografieen literaire auteurs
U2pi BV
23 juli 2021
23 juli 2021

Reacties op: Biografie van een moeder