Bis

Roman
Fascinerend dubbelverhaal
Irina van Goeree
Bis
‘Denk je dat je hier gelukkig kan worden?’ vraagt Lou. ‘Je overvalt mij’, zegt Bie. Maar ze stapt in zijn buitenhuisje. En in een proces, waarop ze geen vat heeft. Een proces van rozen en verlegen vrijpartijtjes. Van trouwen. En een kind? Lou’s wens heeft amper voelbare warmte. Waarom zo’n haast?
Járen terug. Een ander zomerverblijfje en Lea. Het eentonige wachten tot de oorlog afgelopen zou zijn: het werd haar te veel. ‘Had je mij dan niet verwacht?’ vraagt Jean. ‘Je verrast mij’, zegt Lea. Ze verdwaalt in een lichte roes. En een kind? Lea wacht op Jean. Laat hij nog iets van zich horen?
Lea en Bie hebben elk hun eigen leven. En toch lijkt het ene een mysterieuze doorslag, een uitvergrote herhaling van het andere. De wáre liefde en het échte geluk: beide vrouwen zijn ernaar op zoek. Maar eigenlijk lopen ze met gesloten ogen in de droomwereld die een ander voor hen heeft opgebouwd.
Met Bis schrijft Irina van Goeree een fascinerend dubbelverhaal over vertrouwen en verraad. Bij Davidsfonds/Literair publiceerde zij eerder de sterke psychologische roman De fragiele man .

Is Bis het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Bis