Blijven lopen

Michel Sluysmans en Servé Hermans, de artistieke leiders van Toneelgroep Maastricht, brachten vanaf het moment van de intelligente lockdown in maart 2020 afwisselend elke week een column ten gehore in het radioprogramma Cultuurcafé van de Limburgse regionale zender L1. Dat hielden ze meer dan een jaar vol.

In die columns belichtten ze hun zorgen, hun belevenissen en hun omgeving op een bijzondere wijze. Zo bijzonder dat deze verhalen nu gebundeld en voor een breed leespubliek toegankelijk zijn gemaakt. In de hoop op betere tijden voor iedereen, in de verwachting dat alles weer goed komt met de cultuur in het algemeen en in de wetenschap dat we een uitzonderlijk jaar van isolatie en afgekapte creativiteit achter de rug hebben. Daarin staan veel herkenbare zaken en veel heldere gedachten over verleden, heden en toekomst van een maatschappij in crisistijd.

Elke column was verbonden aan een liedje dat werd gespeeld na afloop. Zo is ook de titel verbonden aan ‘Blieve loepe’ van Rowwen Hèze.

Is Blijven lopen het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Blijven lopen