Blindganger

Rank 7812 Gelezen 365 Aan het lezen 25 Wil ik lezen 276 Favoriet 17 Recensies 9
Literatuur & Romans Artikelen 3 Newsroom 1 Lijsten 1 Spots 4   Topics 0

1946: Londen herstelt zich van de blitzkrieg. De veertienjarige Nathaniel en zijn zus Rachel zijn door hun geliefde moeder Rose achtergelaten bij een raadselachtige ‘voogd’ met de bijnaam De Mot. In eerste instantie denken ze dat hij een crimineel is maar ze groeien redelijk gelukkig op in de excentrieke wereld die hij creëert, vol kleurrijke vrienden die zich in de chaotische naoorlogse jaren op nogal ongebruikelijke wijze over hen ontfermen.
Twintig jaar later reconstrueert Nathaniel zijn bijzondere verleden, het opgroeien in de wereld van De Mot en het grote geheim van zijn moeder. Werkelijkheid, herinnering en verbeelding komen samen in deze prachtige roman van meesterstilist Ondaatje.

Lucie van Rooijen Inger Limburg
Nieuw Amsterdam
11 september 2018
11 september 2018

1 keer bewerkt, laatste bewerking door ilimburg

Guy Doms Hebban Recensent

Ommuurd verhaal waaruit je wellicht niet kunt ontsnappen

door: Guy Doms 4 reacties 5 likes
“Ik had een beschermd leven geleid. Nu mijn ouders hun handen van mij hadden afgetrokken, verslond ik alles om me heen. Wat onze moeder ook deed en waar ze ook was, ik was gek genoeg tevreden. Ook al werden er dingen voor ons achtergehouden.”

In slechts enkele zinnen diept de Canadese auteur ...

Reacties op: Blindganger