Blootvoeters en beschuitgras

Blootvoeters en beschuitgras

Gelezen 3 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 1
Dit boek gaat niet alleen over voetbal, maar vooral over Suriname. Blootvoeters en beschuitgras is het persoonlijke verhaal en het journalistieke verslag van een verblijf in Suriname. Als voetballer ontdekte journalist Diederik Samwel tal van raakvlakken tussen voetbal en samenleving. Van gezinsleven tot staatshuishouding. Van de spanning tussen creool en hindoe tot de rivaliteit tussen de topclubs Transvaal en Robinhood. En van de moeizame wederopbouw van de economie tot de voorzichtige pogingen een profcompetitie van de grond te krijgen.
Gesprekken met onder anderen Clarence Seedorf, Ronnie Brunswijk, Stanley Menzo, Henk ten Cate en Johnny Kamperveen. Jaar oorspronkelijke uitgave: 2002. Elsevier over Samwels boek 'Suriname uit het hart': 'Dit boek leest als Kuifje in Suriname. Met een aanstekelijk enthousiasme neemt Samwel, een halve Surinamer die nieuwsgierig blijft, de lezer op sleeptouw.'
Lifestyle & Vrije tijd
Uitgeverij Fosfor
22 februari 2012

Lezersrecensies (1)

Land van beloften

door: VictorDLV 1 like
Op de 16e plaats in de wereld qua grondstoffen, een hartelijke bevolking, een interessante geschiedenis... Suriname heeft alles mee, maar het komt moeizaam van de grond. De voetbalcultuur is een goede metafoor: veel talent, maar er komt niet veel voor elkaar. Zelfs het Clarence Seedorfstadion, waar...
ebook