Bob Dylan liedteksten 1974-2001

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Bob Dylan, geboren op 24 mei 1941 als Robert Allen Zimmerman in Duluth, Minnesota, geldt als de belangrijkste liedjesschrijver van de twintigste eeuw. Zijn invloed is onmetelijk, en groeit nog steeds. Zijn tweede langspeelplaat, The Freewheelin' Bob Dylan, werd door The Beatles grijsgedraaid op hun Parijse hotelkamer toen George Harrison er op een dag in januari 1964 mee kwam aanzetten: "De inhoud van de teksten, en die hele houding!'

De inhoud van de teksten is waar dit boek over gaat. Van "On a Night Like This' tot "Sugar Baby', van "Hurricane', tot "Make You Feel My Love' staan ze hier verzameld, in het origineel en in een zingbare Nederlandse vertaling, die een heel nieuw licht werpt op de liedjes.

Sinds zijn autobiografische Kronieken is duidelijk dat Dylan een groot schrijver en stilist is. De Nobelprijs voor Literatuur 2016 heeft dat voor eens en altijd bevestigd. En voor wie het zelf wil lezen en ervaren: bestudeer, zing en lees de liedteksten van de Homerus van onze tijd.
Uitgeverij Nijgh & Van Ditmar