Bodem

Bodem is een bundel met 26 gedichten en evenzoveel illustraties over het thema bodem: de grond onder je voeten waarin niet alleen de boomwortels en ander ondergronds leven hun weg vinden, maar waarin we ook allerlei delfstoffen vinden. Bij nadere beschouwing blijkt de bodem nog veel meer te zijn: de onderkant van dingen (zoals de schatkist) en bij levende wezens zoals mensen en dieren: billen, voetzolen en meer. Marthe Fuld ging op onderzoek uit en liet zich verrassen door het begrip . Daarbij deed ze allerlei onverwachte vondsten door goed te kijken en daar vorm aan te geven in tekst en beeld. De gedichten lezen als heel korte verhaaltjes die je op een frisse en verrassende manier naar de gewone dingen om je heen laten kijken en gaan gepaard met lichtvoetige tekeningen die je blikveld verrassend verruimen. Na het lezen van dit boekje, staat er een glimlach op je gezicht en kijk je anders om je heen.

Is Bodem het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Bodem