Boekenjacht

Rank 4046 Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0

Cornelis Jan Aarts - voor velen beter bekend als C.J. Aarts - is een fervent boekenjager en stroopt al meer dan vijftig jaar markten, beurzen, veilingen en antiquariaten af. 'Boekenjacht' beschrijft vele facetten van een grenzeloze hartstocht - ook in letterlijke zin, want buitenlandse reizen lopen steevast uit op speurtochten naar obscure boeken. Zijn boekenliefde is oeverloos en eindeloos; onbekende edities van Willem Elsschot wekken even zeer zijn begeerte als Zwarte Beertjes met kleurige omslagen van Dick Bruna. Antiquaren, marktkooplui, zielsverwante boekengekken, redders van ontheemde boeken, boekhistorici, bibliografen, conservatoren en uitgevers kruisten zijn pad. Velen van hen worden ten tonele gevoerd, vaak in een onverwachte situatie of min vermomde gedaante. Zijn overleden vrienden Serge Sitniakowsky en Gerrit Komrij worden herdacht in liefdevolle portretten. 'Boekenjacht' is een geestige en aanstekelijke ode aan het boek en een feest der herkenning voor alle mensen die van boeken houden.

01 januari 2020
18 februari 2021