Boni

Boni

Historische verhalen over de slavernij zijn in groten getale geschreven, maar de mystieke en traditionele krachten bleven nog onderbelicht. In dit boek, doorgegeven in de dromen van U.J.H. Cairo, wordt u meegenomen naar de voormalige kolonie Suriname, waar zware slavernij werd bedreven. Dit avonturenverhaal beschrijft de kracht van de weggelopen slaven die opstonden tegen de Europese overheersers. Ze verdwenen van de plantages, maar keerden terug om hun medelotgenoten een nieuwe vrije toekomst te geven. Het verhaal dat voorheen van mond tot mond werd overgeleverd is nu voor het eerst op een avontuurlijke manier opgetekend.

U.J.H. Cairo is geboren op 12 maart te Vierkinderen in Suriname. Op een jonge leeftijd is hij naar Nederland gekomen en is opgegroeid in Doetinchem (Gelderland). Zijn geboorteland, Suriname, en haar traditionele mystiek heeft altijd onbewust een rol gespeeld in zijn leven. Vanuit datgene wat tot hem gekomen is in zijn dromen brengt hij het nooit volledig vertelde verhaal van wat er achter de afschaffing van de Surinaamse slavernij heeft afgespeeld.

Religie & Spiritualiteit
Spiritualiteit