Borderline in quarantaine

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 5 Favoriet 0 Recensies 0

Inge lijdt aan borderline, een ingrijpende persoonlijkheidsstoornis die haar hele leven, haar ‘zijn’ beheerst. Ze voert een lange, vermoeiende strijd naar aanvaarding, verwerking en toekomstperspectieven. Met dit verhaal wil ze niet voor de zoveelste keer de lezer confronteren met een opheldering over het fenomeen borderline. Ze wil dat de lezer zich kan verplaatsen in de leefwereld van een borderlinepatiënt. Vooral in een moeilijke periode zoals de lockdown ten gevolge van COVID-19, is de lijdensweg voor haar verschrikkelijk. Haar ervaringen, die hier staan opgetekend, maken duidelijk hoe borderline als een zware onzichtbare mantel over haar leven hangt. Zit mee aan tafel. Leg je neer op haar bed met een van haar knuffelbeesten op je schoot. Lach om haar fratsen tijdens een wandeling, maar voel vooral haar pijn en neerslachtigheid als ze naar je gezelschap vraagt.

Waargebeurde verhalen
Phoenix Books