Borstkanker - k... k... k... k... k... k... - een persoonlijke zoektocht

Wat gebeurt er met je als je de diagnose borstkanker krijgt? Jenny Oude Egberink beschrijft het proces waarin ze na dit bericht belandt. Het is een persoonlijke zoektocht naar de uiteenlopende visies op behandeling en herstel, en de keuzes die ze hierin moet maken brengen veel angst, twijfel en vragen met zich mee. Moet je de gangbare procedures volgen of zijn er misschien alternatieve routes? Wat is de invloed van onze levensstijl, en welke rol spelen ervaringen uit onze jeugd? Na veel zelfonderzoek maakt ze haar eigen, weloverwogen keuze en volgt ze het pad dat bij haar past. Jenny Oude Egberink groeide op in een gezin met tien kinderen, van wie er zes met kanker zijn geconfronteerd. Als orthopedagoog begeleidt zij kinderen met een stoornis in het autistisch spectrum en hun gezinsleden. +

Waargebeurde verhalen
Boekscout VOF
05 juli 2019
05 juli 2019

Reacties op: Borstkanker - k... k... k... k... k... k... - een persoonlijke zoektocht