Boven alle verwachtingen

Boven alle verwachtingen

‘Boven alle verwachtingen’ van Susan Anne Mason is een historische roman over een jonge vrouw die aan het begin van de twintigste eeuw de oversteek maakt naar Canada in de hoop daar een nieuw leven te kunnen beginnen.

Jarenlang leefde Emmaline Moore in de veronderstelling dat haar vader was overleden. Groot is dan ook de schok wanneer ze ontdekt dat hij springlevend is en in Canada woont. Aangezien Emmaline verder geen familie meer heeft, besluit ze hem op te zoeken, vergezeld door haar beste vriend Jonathan. Hoewel haar vader niet erg toeschietelijk lijkt, is Emmaline vastbesloten om hem voor zich te winnen. Jonathan ziet het met lede ogen aan. Hoe kan hij haar er ooit van overtuigen dat ze een thuis bij hém kan vinden?

‘Boven alle verwachtingen’ is het losstaande tweede deel van het drieluik ‘De oversteek’. Het eerste deel is ‘Met de beste bedoelingen’. De boeken kunnen afzonderlijk van elkaar gelezen worden.

KokBoekencentrum Fictie
12 mei 2020