Breinstorm

Jens, een doodgewone jongeman van negentien, verlaat de school zonder diploma. Hij wil het leger in, maar wordt afgekeurd. Hij voelt zich mislukt en verloren. Tot hij op een dag op een groep jongeren botst die hem met open armen ontvangen. Zij geven Jens opnieuw een levensdoel: mee gaan vechten tegen de onderdrukker in hun land van herkomst, waar een felle burgeroorlog woedt.
De waanzin van de gewapende strijd overweldigt Jens vanaf de eerste dag. Hij is niet alleen getuige van gruwelijke taferelen, maar wordt ook gedwongen om mee te werken aan martelingen en moorde. Niets zal ooit nog zijn als voorheen.
Eenmaal terug in ons land wil hij nog maar één: zelf sterven en in zijn dood zo veel mogelijk mensen meesleuren. Hij broedt op een aanslag die hem een plek zal opleveren in de geschiedenisboeken. Slaagt Sven, een voormalig lid van de Belgische special forces, erin zijn plan te verijdelen?

Is Breinstorm het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Breinstorm