Breng me thuis

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Breng me thuis van Nando Boers gaat over twee jonge ouders die wanhopig zoeken naar houvast in een land dat gestaag aan hun liefde vreet. Ze vertrokken uit het benauwde Nederland, op zoek naar een nieuw leven aan de andere kant van de wereld. Na een wekenlange boottocht zetten ze voet aan wal en kon hun gedroomde leven beginnen. Maar zo liep het niet.
Jaren later stapt hun in Australië geboren zoon bij zijn vader in de auto voor een bijzondere roadtrip. Het is enorm heet en er woeden heftige bosbranden, onderweg komen vader en zoon voor een aantal levensvragen te staan. Waaronder: wie was Mom? Waarom heeft ze Australië verlaten? Wat was de rol van Dad? En wanneer mag je het land waar je woont je eigen land noemen?
In Breng me thuis worstelen de hoofdpersonages met ontworteling, integratie, wanhoop, acceptatie en genoegdoening. De roadtrip is veelomvattend en de uitkomst is lang ongewis.

Ambo|Anthos
18 juni 2021