Zandvoort

Zandvoort

Zandvoort van Nando Boers is een roman over racen, de loerende dood en de worsteling met schuld en boete. Roy Hoekstra is Formule 1-coureur van beroep. Hoewel de autosport Roy van kinds af aan heeft aangetrokken, beschouwt hij zich tegenwoordig meer en meer een misfit tussen alle glitter and glamour. De mannelijke wereld van spanning, snelheid en levensgevaarlijke circuits voelt steeds minder als de zijne. Het gevaar en de dood komen dichterbij en Roy twijfelt of hij zijn carriere wel moet voortzetten. In de tijd dat hij achter het stuur zit zijn meer dan tien coureurs verongelukt. Maar een laatste race met Rob Taument, zijn vriend en mentor, in een team, op hun thuiscircuit van Zandvoort, kan hij toch onmogelijk aan zich voorbij laten gaan? Vintage Formule 1: bolides van stalen buizen, draadjes, slangetjes, draadnagels en plaatwerk, die in staat zijn over de baan te vliegen zonder te pletter te slaan.
Ambo|Anthos
15 april 2020