Briek!

Een mythische figuur uit de wielersport

Briek Schotte is nog altijd een van de meest bijzondere Vlaamse wielrenners. Vanwege zijn schonkige rijstijl en onverzettelijkheid kreeg hij terecht de eretitel De Laatste Flandrien. In Briek! lezen we over een ruw verleden met veel armoede, met uiterst zwijgzame mensen die weinig liefde kenden en weinig ruimte hadden voor het uiten van emoties. Het is ook het verhaal van een eerlijke man die in zijn nadagen door de wielerwereld werd vermorzeld en vernederd om vervolgens aan de kant te worden geschoven. Maar het grote publiek bleef hem – IJzeren Briek, wereldkampioen en klassiekerkoning – zien als held en symbool voor de wielerromantiek.

Is Briek! het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Briek!