Brons

Gelezen 49 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 20 Favoriet 1 Recensies 3
Junior Newsroom 2   Topics 0

Denk aan het meest waardevolle dat je hebt. Het allerduurste, het allermooiste, het meest bijzondere. Dat zou je niet weggooien. Nooit van je leven. Maar in de bronstijd, zo’n vierduizend jaar geleden, was dat precies wat mensen deden. Brons was ontzettend kostbaar, en toch verdwenen prachtige sieraden en glimmende zwaarden in moerassen en rivieren. Dit boek vertelt het betoverende verhaal van brons. Een verhaal vol spannende gebeurtenissen, geheimzinnige plekken en prachtige voorwerpen van duizenden jaren geleden. Je gaat met archeologen mee op onderzoek en ontdekt het grootste mysterie van de bronstijd: waarom gooiden mensen hun meest waardevolle spullen weg? Geïnspireerd door het onderzoek van archeologieprofessor David Fontijn voert Linda Dielemans je mee naar een bijzondere tijd, die tegelijkertijd vreemd en vertrouwd is. De prachtige illustraties van Sanne te Loo laten de bronstijd op een magische manier tot leven komen.

Junior
Illustraties