Brood op de plank

Voor de lezers van Gouden jaren en Het pauperparadijs
Hartverwarmend boek vol nostalgie, geïllustreerd met meer dan vijftig foto's

'De warmste bollen! De vrolijkste bollen! De gelukkigste bollen!' Bianca Bartels wist als kind al hoe je klanten de winkel in moest lokken. Hoe kan het ook anders met drie generaties bakkers aan vaders- en moederszijde. Brood, heel veel brood is er gebakken, vanaf 1903 door overgrootvader Arnold Bartels in Purmerend tot 1997 door vader Frans Bartels, die genoodzaakt was het familiebedrijf in Amsterdam te beëindigen.
Brood op de plank is een intrigerend familieverhaal over trotse broodbakkers. Over het ambacht, nieuwe producten bedenken, winkelsluitingswetten, de oorlog overleven, regelgeving, de volkorenbroodhype, concurrentie van supermarkten, klagende buren, altijd netjes zijn voor de klanten en nooit zeuren of opgeven. En natuurlijk over elke dag weer vol overgave vers brood bakken, ons dagelijks brood.

Recensies (2)

Meer recensies

Is Brood op de plank het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Brood op de plank