BRRRUGKLAS !

Brrrugklas!

Gelezen 7 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 3 Favoriet 1 Recensies 0
Junior   Topics 0

Na een geweldig jaar in groep 8 gaat Esmee naar de brugklas van het IJsselcollege. Ze vindt het heel spannend. Jammer dat Jill, haar beste vriendin, in een andere klas zit. Gelukkig hebben ze afgesproken zoveel mogelijk met elkaar naar school te fietsen. Esmee gaat ineens aan van alles twijfelen: welke agenda zal ze nemen? Welke kleren moet ze aan? Haar onzekerheid groeit met de dag. Jill laat Esmee vanaf de eerste schooldag in haar eentje fietsen en bemoeit zich op school amper met haar. Dan herkent Esmee zichzelf niet meer. De enige die haar echt lijkt te begrijpen is haar populaire klasgenoot Joeri. Tijdens een activiteitenweek wordt het steeds erger. Op de laatste dag durft Esmee niet meer mee te gaan. Met een smoes meldt ze zich ziek. Tot haar verrassing besluit Joeri haar gezelschap te houden. Samen gaan ze winkelen en het is reuze gezellig. Bij Joeri voelt ze zich op haar gemak en is ze niet onzeker over zichzelf. Als Esmee op een zaterdag met Jill gaat shoppen, gaat het opnieuw mis. Jill kletst met een paar jongens en Esmee voelt zich buitengesloten. Het lijkt wel alsof iedereen haar gek, suf en truttig vindt. Zo kan het toch niet langer? Dan krijgt ze hulp aangeboden uit onverwachte hoek! Brrrugklas! is een vrolijk boek over onzeker makende dingen!

Kind & Jeugd
Fictie 10-12 jaar