Brussel

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 4 Favoriet 1 Recensies 0
Thrillers & Spanning Spots 1   Topics 0
BRUSSEL
Tijdens de terroristische aanslag in de metro van Brussel in maart 2016 komt Oleksander Melnyk om het leven. De man is de vertegenwoordiger van het Oost-Europese land Voroznistan bij de EU in Brussel. Kort daarvoor is tijdens een coup
de president van Voroznistan vermoord. En tegelijkertijd wordt in een klooster hoog in de bergen van Voroznistan een kostbare collectie oude meesters ontdekt, die daar door de Nazi’s tijdens de Tweede Wereldoorlog is verstopt.
Corrupte regeringsfunctionarissen in Voroznistan besluiten met behulp van de maffia de collectie te verkopen en schakelen het veilinghuis Christies in Londen in. Daar ontdekt men dat er een luchtje aan de schilderijen zit. Christies vermoedt dat ze zijn geroofd tijdens de Tweede Wereldoorlog. De directie van het veilinghuis schakelt forensisch advocaat Harry Gibson in om de herkomst van de schilderijen te onderzoeken. Via een malafide Franse kunsthandelaar volgt Gibson het spoor. Dat leidt via Voroznistan uiteindelijk naar Brussel en dan blijken alle
gebeurtenissen met elkaar te zijn verbonden. In Brussel ontdekt Gibson dat er een grote fraude binnen de Europese Unie gaande is.

Thriller
Gopher B.V.