Buitenpost

Waarom worden we aangetrokken door afzondering en wildernis? En wat is het met sommige plekken en landschappen dat ze schrijvers, kunstenaars en musici hebben geïnspireerd en nog steeds inspireren? In dit boek gaat Dan Richards op zoek naar buitenposten, naar plekken waar stilte, afzondering, avontuur of spiritualiteit te vinden zijn. In de voetsporen van avonturiers en stiltezoekers reist hij van het Cairngormgebergte in Schotland naar de woeste natuur van IJsland. Hij bezoekt ijskoude spooksteden in Spitsbergen, Shinto-heiligdommen in Japan, de woestijn van Utah, maar ook de schrijfhut van Roald Dahl en een in de Noord-Atlantische Oceaan gelegen vuurtoren. Richards schrijft zo verleidelijk, tijdens het lezen voel je doorlopend de behoefte zelf een rugzak om te gorden en op pad te gaan.

Recensies (1)

Is Buitenpost het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Buitenpost