Cakes in bloom_1200b

Cakes in Bloom

Gelezen 2 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 4 Favoriet 0 Recensies 1
Culinair Artikelen 3   Topics 0

In dit fenomenale boek onthult Peggy Porschen het geheim van haar allermooiste bloementaarten. Stapsgewijs legt ze haar suikerwerktechnieken uit, zodat je haar fraaie bloemen ook zelf kunt maken: rozen, viooltjes, frangipani - meer dan dertig soorten. Porschen presenteert vierentwintig van haar lekkerste taartrecepten en beschrijft veelgebruikte deegsoorten en beginnerstechnieken zoals het werken met laagjes en glazuur.

Cakes in Bloom is de ultieme gids en inspiratiebron voor iedereen die zich beroepsmatig of uit liefhebberij bezighoudt met taarten en taartdecoratie.

Peggy Porschen is 's werelds meest toonaangevende patissier en taartdecorateur. Zij schrijft voor Vogue, Hello! en andere tijdschriften en won diverse prijzen. Ze verschijnt vaak in Britse bakprogramma's op tv.

Culinair
Uitgeverij Luitingh-Sijthoff B.V.
15 april 2015

Hebban recensie

Bloed, zweet, tranen en voldoening.

door Caroline Soesbergen op 03-06-2015

Een boek voor in de keuken én op de koffietafel, zo omschrijft Peggy Porschen haar nieuwste boek Cakes in Bloom. De van oorsprong Duitse patissier is bekend geworden door haar prachtige, met suikerbloemen beklede taarten die ze maakte voor sterren als Stella McCartney, Elton John en Anthony Hopkins. Met dit enorme boek - 23x29 cm en 1,35 kilo - wil ze haar kennis overbrengen. En dat is gelukt.

...