Caravandagen

Caravandagen

Evelien De Vlieger is jeugdauteur, moeder van drie puberzonen en vrouw van een drukbezette man. Zonder aanwijsbare reden belandde ze in een staat van verdriet. Voelde een burn-out zo, vroeg ze zich af. Een depressie? Of was het gewoon het leven maar? Om niet verder uiteen te vallen verhuisde ze naar de caravan in de achtertuin. Ze sleepte het ene boek na het andere naar haar schuilhol en liet zich troosten en inspireren. Via allerlei omwegen belandde ze uiteindelijk in haar binnenste. Een kaart was er niet, ze legde de weg tastend af, maar zoals altijd was de weg de reis.

Is leven moeilijk? Niet moeilijker dan een haakwerkje repareren als je niet kunt haken. Het resultaat ziet er niet uit, maar haakwerkjes zijn sowieso lelijke dingen.

Evelien De Vlieger (1969) is een succesvol schrijfster van kinder- en jeugdboeken, waaronder Job en de duif, dat in 2011 werd bekroond met een Boekenwelp. Caravandagen is haar eerste boek voor volwassenen.
Uitgeverij Polis
19 februari 2020