Carnaval

Vertel niet wat het is, maar wat het betekent.
Vraag willekeurige mensen te beschrijven wat carnaval is en je krijgt een opsomming van uiterlijke kenmerken, soms gevolgd door een ongevraagd (voor)oordeel. Om te raken aan de ziel van het fenomeen moet je een doorgewinterd carnavalsvierder zijn en ook nog kunnen schrijven. Iemand zoals Jan van Mersbergen die weet wat carnaval met een mens doet.
In dit boek gaat hij op zoek naar de essentie van wat hij ‘ons laatst overgebleven diepgewortelde meerdaagse religieuze openluchtfeest’ noemt. Als een bevlogen gids leidt hij de lezer met humor, persoonlijke ervaringen, filosofische beschouwingen en historisch besef langs de levensfasen van carnaval.

Recensies (1)

Is Carnaval het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Carnaval