Casa 168

In de Spaanse augustushitte ligt een man te dromen naast het zwembad. Een pen en een opschrijfboekje zijn genoeg om zijn traag voorbijglijdende gedachten op te noteren. Zestien korte verhalen ontstaan in twee weken tijd. Peter Tholen is beeldend kunstenaar en verhalenverteller. Niet eerder publiceerde hij zijn verhalen, maar de reeks die ontstond in de vakantiewoning vlak ten zuiden van Barcelona, vragen om gelezen te worden. Ze zijn bizar soms, vreemd op zijn minst. Af en toe een sprookje of een actie die zomaar echt gebeurd zou kunnen zijn. Zelfs de schrijver weet niet meer waar de feiten eindigen en de fictie begint. Feit is dat alle verhalen een band hebben met de vakantiewoning, Casa 168, in een stadje aan de kust van Catalonië. De verhalen lezen gemakkelijk weg. Heerlijke literatuur voor in het vliegtuig, de trein of zomaar tijdens een winterse avond als de zon zover weg lijkt. Herkenbaar voor iedereen die ooit aan zuidelijke stranden heeft liggen bakken in de zon. +

Korte verhalen , Literaire non-fictie
Gebundelde literaire columns