Cat

Gelezen 16 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 1 Recensies 1
Literatuur & Romans Spots 4   Topics 0

'Ik weet wel dat je moeder ervandoor ging met een cowboy uit Denver, maar om nu een steljongens op do fiets achterna te gaan - dan noem je het woord familietraditie wel érg letterlijk! '

Catriona McCabe, Cat voor vrienden en bekenden, 28 jaar. Sportjournaliste. Favoriete sport: fietsen. En wat is hét hoogtepunt van het fietsjaar? Juist, de Tour de France. Cat wil haar carrière als sportjournaliste nieuw leven inblazen, en tegelijkertijd uitblazen van haar ex-relatie met Hem. Dus vertrekt ze in haar eentje, als een van de slechts twintig vrouwen op ruim negenhonderd journalisten, naar Frankrijk. Daar begint het circus. Van de Provence naar Parijs, door de Pyreneeën en de Alpen, door eindeloze vlaktes en over steile bergen volgt Cat het peloton. Podiummeisjes, nerveuze echtgenotes, teamdirecteuren, groupies - ze zijn er allemaal. En Ben natuurlijk.

Cat is het flitsende nieuwe boek van de Engelse Freya North, die aan een verpletterende serie bezig is met duizelingwekkende vrouwelijke hoofdpersonen: Sally, Chloë en Polly gingen Cat al voor, maar Cat ligt nu op kop!

Pockets populaire fictie
A.W. Bruna Uitgevers B.V.
01 juni 2000
07 juni 2005