Centennial

Centennial beschrijft hoe Amerika's Verre Westen wed opgengelegd door immigranten uit vele landen en hoe daarbij de indianen werden verdreven. Onder de immigranten bevinden zich de meest uiteenlopende figuren. Zo maken we kennis met Levi en Elly, rond wier hoeve het plaatsje Centennial kom te liggen; Oliver Seccombe, een Engelsman die een ranch van ruim twee miljoen hectare weet op te bouwen; Frank Skimmerhorn, de indianenhater die een ware slachting onder de indianen aanricht; Mervin Wendell, acteur en makelaar in onroerend goed; Brumbaugh, de Duitser uit Rusland die leert het land vruchtbaar te maken; en de Grebes, die een wanhopige strijd leveren tegen het dorre land. Zij zijn slechts enkelen van de tientallen personen uit Centennial, allen behorend tot de zeven generaties mensen die 'hun' land vormden en die tevens zelf door het land gevormd werden.

Recensies (2)

Meer recensies

Is Centennial het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Centennial