Christus smaragd

VN:

Christus smaragd

Gelezen 27 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 13 Favoriet 0 Recensies 0
Thrillers & Spanning Spots 1   Topics 0
Een dubbele moord in het Vaticaan schokt de gemoederen. Heinrich Rosin, kolonel van de Zwitserse Garde, en zijn vrouw Juliette, worden dood in hun huis aangetroffen.

In zijn onderzoek naar de ware toedracht van de moord dringt garde-adjudant Alexander Rosin, de neef van het slachtoffer, in samenwerking met de jonge Romeinse journaliste Elena Vida, diep door in de machtsstructuur van het Vaticaan. Een geheim genootschap dat zich de 'Kring van Twaalf' noemt en een vergeten manuscript uit de Renaissance brengen het tweetal op het spoor van een eeuwenoud complot. In dit document wordt verteld over de avonturen van de befaamde goudsmid Benvenuto Cellini en van een legendarische smaragd met de mysterieuze naam de 'Ware Gelijkenis van Christus'.

De mysterieuze Kring van Twaalf, die het geheim van de smaragd eeuwenlang heeft bewaard, blijkt gelieerd te zijn aan een grote religieuze orde die zichzelf 'Totus Tuus' noemt. En aan het hoofd van beide organisaties staat een man van wie Alexander jarenlang geloofd heeft dat hij dood is. Zijn eigen vader?

Thriller
Oorspronkelijke titel