Cicade

Cicade

Gelezen 6 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 10 Favoriet 0 Recensies 1
Junior Spots 1   Topics 0
Inspirerend prentenboek over een cicade die al zeventien jaar op hetzelfde kantoor werkt. Hij is nooit ziek, klaagt niet en werkt harder dan zijn collega’s, maar bij elke promotie wordt hij overgeslagen en door zijn collega’s wordt hij belachelijk gemaakt en gepest. Als de cicade alle moed verloren lijkt te hebben, ondergaat hij een schitterende metamorfose. Hij krijgt vleugels en laat zijn oude leven achter zich.

Shaun Tan maakte een aangrijpend prentenboek over vastzitten in een uitzichtloze situatie en dromen van een betere toekomst. Of het gaat om school, werk, relaties of eenzaamheid, velen zullen dat verlangen herkennen. Vertaald door Bart Moeyaert.
Kind & Jeugd
Querido
10 september 2019

Lezersrecensies (1)

Ietsje meer prentenboek

door: Joke D. 3 likes
Cicade vertelt het verhaal van een hardwerkende... cicade. Enerzijds is hij onzichtbaar voor de mensen rondom hem, aan de andere kant pesten ze hem. Hij is een buitenstaander die nooit geaccepteerd zal worden. Na 17 jaren van buitengewone inzet, moet hij met pensioen. Geen bedanking, geen geld,...