Circe

Rank 812 Gelezen 248 Aan het lezen 14 Wil ik lezen 500 Favoriet 35 Recensies 17
Literatuur & Romans Artikelen 4 Newsroom 3 Lijsten 2 Spots 22 Top25's 29 Hebban 1000 795   Topics 0

Van de met de Orange Prize bekroonde auteur van Het lied van Achilles verschijnt nu het indrukwekkende verhaal van de mythologische heks Circe, geïnspireerd door de Odyssee van Homerus. In het huis van Helios, god van de zon en de machtigste onder de Titanen, wordt een dochter geboren. Circe is een vreemd kind, en zonder de goddelijke uitstraling van haar vader wordt ze uitgestoten door haar familie. Geïsoleerd wendt ze zich tot de gewone stervelingen voor gezelschap, waarbij ze een kracht ontdekt die verboden is voor de goden: hekserij. Wanneer de liefde haar ertoe brengt een vervloeking uit te spreken, stuurt Zeus Circe naar een verlaten eiland, waar ze haar vaardigheden verder ontwikkelt. De wereld is echter een gevaarlijke plaats voor een vrouw alleen, en met haar onafhankelijkheid roept Circe de toorn van zowel mannen als goden over zich af. Om te beschermen wat haar het meest dierbaar is, moet Circe al haar krachten aanwenden. Madeline Miller brengt de oudheid sprankelend tot leven in dit betoverende verhaal van goden en helden, magie en monsters, overleven en transformatie.

Miebeth van Horn
Uitgeverij Orlando
02 januari 2019
02 januari 2019
9789492086822 , 9789492086839 , 9789049807993

1 keer bewerkt, laatste bewerking door iggi

Marvin O. Hebban Recensent

Hervertellen is een kunst, en Miller beheerst ze feilloos

door: Marvin O. 7 reacties 4 likes

Circe, nimf en godin, dochter van zonnegod Helios en Perse, komt in de Griekse mythologie in een drietal boeken voor. Het bekendste is de Odyssee van Homerus, waarin de omzwervingen van Odysseus worden verteld na de Trojaanse oorlog. Tijdens zijn reizen strandt hij op het eiland Aiaia waar Circe...

Reacties op: Circe