Cirkels zijn alleen mooi als ze rond

Gelezen 10 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 6 Favoriet 0 Recensies 0
Ze volstaat niet.
En zij ook niet.

Yuki leidt het perfecte leven. Veel feest. Veel drank. Veel vrouwen. Tenminste, het lijkt perfect. Het gevaar van het beminnen van zo veel verschillende vrouwen is dat je de ideale vrouw gaat samenstellen uit alle individuen. Yukis zoektocht naar liefde, gevoed door een onstilbaar verlangen, eindigt zo altijd in eenzaamheid.

Cirkels zijn alleen mooi als ze rond zijn is een klassieke coming of age-roman met een grof-romantische inslag. Kempees proza is ruw en onbezonnen; soms klinkt hij lyrisch-sentimenteel, veel vaker ongeëvenaard grappig. Maar tussen de regels door sluimert een depressie die steeds dieper wortelt. Met zijn hoofdpersoon schetst Kempees een alter ego dat doet denken aan Bukowskis Henry Chinaski.

Yuki Kempees (1986) schreef twee toneelstukken, verschillende scripts voor televisiecommercials en publiceerde in Vice en Sp!ts. Hij was te zien bij rtl 4, bnn, het Wintertuinfestival en de Nacht van de Poëzie. Door tijdschrift Jackie is hij uitgeroepen tot een van de vijftig meest begeerde mannen van Nederland.

`Charmant, knap, sexy en intelligent, wij wachten met smacht op alle bestsellers die hij gaat schrijven.
Jackie
Prometheus